شیمی فیزیک

علوم پایه

شیمی فیزیک

علوم پایه

شیمی فیزیک
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۹ اسفند ۹۴، ۲۰:۴۷ - فاطمه
    تشکر
پیوندهای روزانه

همجوشی هسته ای چیست؟

يكشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۹ ب.ظ

همجوشی هسته ای یا فوزیون از به هم پیوستن اتم های کوچک و تشکیل اتم بزرگ به وسیله چسبیدن آنها به هم وجود می آید. این فرایند یک واکنش هسته ای بسیار گرما زا است . و مثال واضحش هم خورشید خودمان است. خورشید بر خلاف فکر بعضی ها یک تکه آتش نیست و همچین فرایندی درونش اتفاق میفتد.

در این واکنش از ایزوتوپ های خاص اتم هیدروژن استفاده میشود,یعنی از هیدروژن همراه با یک نوترون. اما انواع متفاوت دیگری هم دارد. ولی در همه آنها باید حتما یک نوترون باشد چون این نوترون است که بین پروتون ها قرار میگیرد و مانع از هم پاشیدن آنها میشود. وگرنه دو پروتون هم بار به هم نمی چسبند.

چ

ولی چون این واکنش بسیار سریع و افسار گسیخته است استفاده و کنترل آن سخت است اما از همین خاصیتش چیزهایی ساخته میشود که مخرب ترین سلاح های جهان اند:

دریافت
حجم: 451 کیلوبایت

این فیلم کاملا واقعی میباشد

اما شروع این واکنش نیاز به دمای خیلی بالایی دارد که در بمب این دما از شکافتن هسته اتم اورانیم به وجود می آید. و همینطور ادامه پیدا میکند.

نظرات  (۲)

  • علیرضا مصطفایی
  • اگر استفاده بردید نظر بدید لطفا
    Andre Luis / Incrível a precisão destes astrônomos. Identificam várias caceitaristcras relevantes em alguns pixels de imagem! Para se tornar um astrônomo profissional deve levar muitos anos!Gostei deste comentário ou não: 4

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی